Jesper Hvejsel

iWeeks

Ugen der gik (fredag d. 13 september)

En lidt mere rolig uge en den foregående, et dejligt change of pace, med lidt tid på kontoret.

QR koder virker (Ihvertfald i Tyskland)
Vi havde i starten af ugen en kampagne hos en af vores store tyske kunder på RazorPit. Vi havde valgt lave en QR kode i vores annonce. Egentlig troede vi ikke meget på det, men vi kunne lave det forholdsvist billigt, og nogen gange skal man have mere data før man dømmer noget dødt. Det viste sig at være ret effektivt. Vi havde 2600 læsninger af vores QR kode på 3 dage. Det er for os en ret god respons på et produkt i en tilbudsavis.

Internationalisering
Vi er lige pt ved at kortlægge nye markeder for made4men. En spændende process, som giver en masse ny viden. Det er sgu ikke lige sådan at sparke et godt koncept ud i verden. Denne uge er gået med at fokusere på kodningen af vores site. Jeg har selv kodet det meste af vores magento shop, og nogen gange er jeg doven. (Læs. OFTE). Det har betydet at jeg har måtte rette en del kode igennem for at få den til at spille med flere sprog.

Det vigtigste er dog at jeg er igang med at lave alle vores kategori sider dynamiske så de selv bliver genereret udfra vores database. Dette vil spare os for opdateringer af flere sprog på disse sider.

Derudover har jeg lagt sidst hånd på en krav spec på det system jeg vil have bygget til at styre vores forskellige sprog på produktteksterne. Et system jeg har store forventninger til og som forhåbentlig kan gøre andre shops gavn også.

Cart Preview
På helsebixen.dk har vi længe gerne vil have en bedre læg i kurv funktion. I dag ryger kunden videre til kurven og i og med at vores kunder ofte køber mange produkter, så er dette ikke optimalt. Derfor har vi længe arbejdet på at få en funktion der gør at man ikke skal reloade siden, og at der ruller en kurv ud, så man kan se det er røget i kurven. Det begynder at ligne noget, og vi forventer at lancerer denne i næste uge.